Toimituskulut: kirje 3,50 €, paketti 7,40 €.

Keikkamyyntiapu on toistaiseksi tauolla ja koko konseptin järkevyyttä pohditaan pidemmällä tähtäimellä avainkysymyksenä onko bändien mahdollista saada riittävästi tulosta, että maksullinen apu on järkevä.

Korona jyllää edelleen, mutta rajoitukset ovat onneksi poistuneet ja keikkoja buukataan, joten kyllä – keikkakyselyitä kannattaa nyt tehdä! Ota huomioon, että keikoille haluaa nyt kaikki kynnelle kykenevät bändit ja pienemmille bändeille on keikkamahdollisuuksia vähemmän kuin ennen koronaa paikkojen kaaduttua tai toiminnan painottuessa enemmän isompien bändien iltoihin ja karaoken/dj:n korvatessa livemusiikkia. Onneksi kesää kohti myös uusia livemusiikin tarjoajia on ilmaantunut ja myös monet vanhat tutut keikkapaikat jatkavat. Kilpailu on kovaa, joten käytä varsinkin tutut kontaktisi keikkojen järkkäämiseksi – saat paremmin tulosta.

4.4.2022 / Riikka Koksu

Muutama karu fakta rockpuolen keikoista heti kärkeen. Ravintolat ja rockluolat saavat keikkakyselyitä päivässä 20-50 jopa 100. Määrässä saattaa olla Lapin lisää – yhtä kaikki, kyselyjä tulee paljon ja siksi ne halutaan usein sähköpostilla. Keikkakyselyistä avataan keskimäärin reilusti alle 50%. Ohjelmapäällikkö miettii sopiiko bändi ohjelmistoon, onko hinta mieluinen ja tuoko bändi riittävästi väkeä. Jos ei tai kyselyn tiedot on puutteelliset, siirrytään hyvin herkästi seuraavaan viestiin. Kysynnän ja tarjonnan pitää kohdata, että keikka järjestyy ja pieniä bändejä on tarjolla paljon enemmän kuin soittamaan mahtuu. Tavallista on, että vastaus tulee vain niille, joista kiinnostutaan.

Lue Helsingin Mascot Live Stage & Bar ohjelmapäällikön haastattelu aiheesta täältä ja Joensuun Kerubin ja Kuopion edesmenneen legendaarisen Henry’s Pubin ohjelmapäällikön ajatuksia täältä.

Tarvitsetko apua keikkamyyntiin?

Perinteistä keikkamyyjän palvelua en tarjoa. Hoidat keikkamyynnin käytännössä itse ja sovit hommat keikkapaikkojen kanssa suoraan. Avullani vältät tuntikausien googlailun ravintoloiden yhteystiedoista ja voit hyödyntää kokemukseni viestin sisällössä. Kulut saat peitettyä yhdellä onnistuneella lippuriskikeikalla. On sitä turhempaankin sijoitettu, epäilen.


Keikkamyyntiviestin sisällön sparraus, ulkoasu kuntoon, viestin lähetys ja raportti

Kirjoitetaan keikkamyyntiviesti yhdessä. Sparraan hintaa ja sisältöä, että saadaan viestistä napakka, teidän näköinen ja varmistetaan, että ohjelmapäälliköllä on mihin tarttua ja on aidosti helppo buukata.

Laitan viestin ulkoasun kuntoon tähän tapaan ja lähetän viestin uutiskirjesovelluksesta bändin nimissä bändin sähköpostiosoitteesta, johon myös vastaukset tulevat. Jakelulistalla on ympäri Suomen noin 200 ravintolaa ja rockluolaa sekä 100 festaria. Niistä valitaan genreen sopivat.

Noin viikon päästä viestin lähetyksestä saat raportin, josta saat mm. listan paikoista, jotka ovat kiinnostuneet teistä. Tee listan pohjalta toinen kyselykierros kiinnostaviin paikkoihin, jos ei mitään ole kuulunut. Yleensä toinen kierros tuottaa paremmin tulosta.

Hinta 185 € sis. alv. 24%


Pistetäänkö homma tulille? Laita sähköpostia riikka.koksu@hotmail.com, niin saat tarkemmat ohjeet. Kurkkaa myös ilmainen puolen tunnin sparrausapu ja tutustu blogiin. Ja jos haluat varmistaa kenen kanssa asioit, niin kurkkaa CV:ni täältä.